Hoe werkt het?

Zelf communicatiemiddelen maken en publiceren

Als je van plan bent om XpressionFluid te gaan gebruiken, richten we samen met jou je brand portal in. In jouw eigen brand portal worden alle communicatiemiddelen als flexibele templates geplaatst. Beeld en tekst kun jij vervolgens gemakkelijk in de templates plaatsen.

Je maakt zo niet alleen visitekaartjes en folders op, maar bijvoorbeeld ook online magazines, banners voor social media en content voor narrowcasting en (digitale) billboards. Aan de vaste huisstijlelementen kan niet worden gesleuteld. Logo's staan bijvoorbeeld op een vaste plek en de juiste kleuren en lettertypes worden afgedwongen. Zo kun je zelf alle communicatiemiddelen maken en publiceren.

Dezelfde content publiceren naar diverse media

Content eenmalig invoeren en direct publiceren naar diverse media; gemakkelijker kan het niet. Met XpressionFluid voer je in één scherm de content voor verschillende media in. Werk je bijvoorbeeld op de afdeling Patiëntenvoorlichting in een ziekenhuis?

Dan kun je patiëntenfolders opmaken en tegelijkertijd content invoeren voor een gepersonaliseerde e-mail.

Van je folder wordt altijd een online versie én een PDF-versie gecreëerd. Brand management software zorgt ervoor dat je via méér kanalen kunt publiceren in minder tijd. Hoe mooi is dat?

Collega's op andere locaties als brand managers

Per template kun jij bepalen wie het template in mag zien, opmaken en/of aanpassen. Medewerkers op decentraal niveau krijgen zo heel gemakkelijk de mogelijkheid om communicatiemiddelen aan te passen of op te maken. En het mooiste is: in de juiste huisstijl!

Je kunt per template instellen of jij eerst het opgemaakte communicatiemiddel wilt zien, voordat het wordt gepubliceerd of geproduceerd. Hiermee houd je altijd de controle op centraal niveau!

De juiste beelden centraal beheren

Je brand portal is uitgerust met een AssetManager. In de AssetManager kun je je assets (afbeeldingen, video's, Photoshop- en InDesignbestanden, etc.) centraal beheren. Je vindt er alleen goedgekeurd materiaal.

Zo ben je er zeker van dat iedereen in de organisatie de juiste beelden gebruikt. Voeg je in een template een afbeelding of video toe? Dan wordt deze automatisch uit de AssetManager gehaald.

Eindeloos zoeken naar afbeeldingen hoeft met de AssetManager niet meer. Uitgebreide mogelijkheden om met metadata te werken, maken het zoeken gemakkelijker dan ooit. Het is zelfs mogelijk om metadata te importeren uit geüploade afbeeldingen.

Nooit meer in het voorraadhok duiken

Je kent het wel; altijd als je wilt weten hoeveel folders of relatiegeschenken er nog zijn, moet er weer iemand in het voorraadhok duiken. Wat zou het mooi zijn als de voorraad gewoon centraal wordt bijgehouden.

In je brand portal kun je de actuele voorraad altijd direct inzien. Als je een deel van de voorraad in gebruik wilt nemen, roep je deze gewoon af via je brand portal. De voorraad wordt automatisch bijgewerkt.

Slimmere marketing- en communicatieprocessen

De brand portal zorgt voor slimmere marketing- en communicatieprocessen. Alle templates zijn ingericht met handige trucs die jou werk besparen. Gegevens op een visitekaartje die worden gevuld aan de hand van je profielinformatie, standaardspatiëring bij telefoonnummers of automatisch gebruik van de juiste kleuren en lettertypes; wat automatisch kan, gáát automatisch. En, de kans op fouten is tot het minimum beperkt.

Versienummers toevoegen aan documenten, hoef je ook niet meer zelf te doen. Je kunt ieder document op een later tijdstip bewerken en zelfs klaarzetten voor een andere gebruiker. Opgeslagen publicaties kunnen worden gedeeld via mail of social media, als PDF worden verstuurd naar de drukker of worden gepubliceerd als webversie.